Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 153130
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- ul. Żurawia 4A, Warszawa: Obiekt przy ul. Żurawiej 4A składa się z dwóch budynków: D i E i jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku D jest na poziomie chodnika, na parterze, pierwszy i piątym piętrze znajdują się łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na parterze znajduje się również ogólnodostępna "komfortka", czyli specjalnie przystosowane pomieszczenie pielęgnacyjne dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek D jest wyposażony w dwie windy. W budynku E, z uwagi na jego konstrukcję, utrudnione jest poruszanie się osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkami D i E, wynikająca z różnicy poziomów, należy pokonać kilkustopniowe biegi schodowe. Nad wejściami do budynku oraz w pobliżu wind znajdują się znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT ®.
Zakres zadań
- Prowadzi prace badawcze i analityczne dotyczące rynku pracy w kontekście sytuacji społeczno-gospodarczej, w szczególności w obszarze zatrudnienia oraz aktywności zawodowej (w tym bezrobocia), z uwzględnieniem charakterystyk społeczno-ekonomicznych ludności oraz struktury zawodów, a także prowadzi badania i analizy w zakresie identyfikacji trendów i pojawiających się problemów na rynku pracy oraz prognozowania rozwoju rynku pracy.
- Bierze udział w pracach związanych ze współpracą międzynarodową prowadzonych przez Departament, w tym opracowuje materiały, projekty stanowisk, wkłady do instrukcji i opracowuje sprawozdania.
- Przygotowuje raporty, opracowania tematyczne oraz inne materiały informacyjne i analityczne dotyczące rynku pracy.
- Analizuje raporty i opracowania naukowe w zakresie wpływu zmian społeczno-gospodarczych na rynek pracy przygotowane przez krajowe i międzynarodowe instytucje (np. OECD, Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW), Bank Światowy (BŚ).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze analiz lub badań
- Bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Wiedza z zakresu rynku pracy
- Znajomość zagadnień dotyczących statystyki
- Umiejętność korzystania z danych statystycznych publikowanych na stronach GUS i Eurostat
- Znajomość oprogramowania do analizy statystycznej i pracy z dużymi zbiorami danych
- Znajomość zagadnień społeczno-ekonomicznych, ze szczególnym uwzględnieniem systemu zabezpieczenia społecznego oraz rynku pracy
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office (w szczególności MS Excel)
- Komunikatywność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze