Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Naczelnik wydziału
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 148625
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Nadzoruje prace podległych pracowników (organizuje prace, przydziela zadania, sprawuje nadzór merytoryczny nad ich realizacją, ocenia, przedkłada Dyrektorowi Departamentu propozycje awansu dla podległych pracowników, itp).
- Opracowuje projekty aktów prawnych lub założeń do projektów aktów prawnych i innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących w zakresie pomocy społecznej oraz renty socjalnej, inicjowanych przez Ministerstwo, oraz opiniuje projekty aktów prawnych i dokumentów zewnętrznych.
- Przygotowuje wyjaśnienia i interpretacje przepisów prawnych z zakresu aktów normatywnych koordynowanych przez Departament dla organów administracji publicznej, a także podmiotów instytucjonalnych i obywateli.
- Analizuje skutki stosowania obowiązujących aktów prawnych w zakresie aktów normatywnych koordynowanych przez Departament, spójności przepisów dotyczących polityki społecznej z przepisami o pomocy społecznej, a także orzecznictwa sądowego.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania posłów i senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, zapytania organów centralnych RP oraz instytucji UE.
- Analizuje orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego, sądów administracyjnych i samorządowych kolegiów odwoławczych w zakresie pomocy społecznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawodoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym 2 lata w zakresie legislacji
- znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej, centrów usług społecznych, renty socjalnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- znajomość zasad techniki prawodawczej
- umiejętność zarządzania ludźmi
- umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- komunikatywność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze