Specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 151361

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


1.      krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,


2.      permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,


3.      zagrożenie korupcją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.


W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

Zakres zadań

  • Przygotowuje dokumentację pracowniczą (w obszarze właściwym dla stanowiska), w oparciu o wnioski, z zakresu prawa pracy, składane przez kierowników placówek, w celu nawiązania, zmiany bądź rozwiązania stosunku pracy. Prowadzi ewidencję zatrudnienia w placówkach.
  • Ustala uprawnienia pracowników do nagród jubileuszowych i innych świadczeń (m.in. dodatki stażowe, dodatki służby zagranicznej i służby cywilnej, ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, dodatkowe wynagrodzenie roczne, odprawy, zasiłki z ubezpieczenia społecznego) oraz przygotowuje decyzje w tych sprawach w celu przekazania informacji nt. wysokości należnych świadczeń bądź wypłacenia świadczeń finansowych.
  • Sporządza zestawienia i raporty kadrowe oraz aktualizuje struktury zatrudnienia w celu dostarczenia aktualnej informacji oraz monitorowania stanu zatrudnienia w poszczególnych placówkach zagranicznych. Przygotowuje wykaz stanowisk planowanych do obsadzenia (w obszarze właściwości stanowiska).
  • Planuje, koordynuje i monitoruje proces pierwszej oceny i oceny okresowej członków korpusu służby cywilnej w celu wsparcia Dyrektora Generalnego Służby Zagranicznej w zakresie prowadzenia sprawnej polityki kadrowej wobec pracowników i urzędników służby cywilnej. Prowadzi ewidencję ocen pracowniczych.
  • Prowadzi i aktualizuje elektroniczną bazę danych w systemie kadrowo-płacowym w celu zapewnienia aktualnych informacji o stanie i warunkach zatrudnienia pracowników, na podstawie których wypłacane są pracownikom wynagrodzenia i inne świadczenia pieniężne. Pełnienie funkcji administratora e-obiegówki dla pracowników.
  • Przygotowuje, opiniuje, analizuje dokumenty w zakresie właściwości stanowiska (np. umowy cywilno-prawne zawierane na potrzeby Ministerstwa, struktury organizacyjne pod kątem wykorzystania etatów i właściwego planowania stanu osobowego oraz koordynowania zmian w regulaminach, wnioski o przedłużenie pobytu).
  • Występuje z wnioskiem o rozpoczęcie procedury naboru w celu zapewnienia obsady wakujących stanowisk.
  • Kieruje kandydatów zakwalifikowanych do pracy w placówkach zagranicznych na szkolenia przedwyjazdowe i badania lekarskie (wstępne, okresowe i kontrolne) oraz koordynuje przygotowania do wyjazdu w celu realizacji planów rotacji.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze spraw kadrowych lub w placówkach zagranicznych w obszarze administracyjno-finansowym
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość języka obcego na poziomie B1.
  • Znajomość aktów prawnych: ustawy Kodeks pracy, ustawy o służbie zagranicznej i aktów wykonawczych, ustawy o służbie cywilnej i aktów wykonawczych, ustawy o ochronie danych osobowych.
  • Znajomość zagadnień z zakresu ubezpieczeń społecznych.
  • Umiejętność: interpretacji przepisów, współpracy, argumentowania.
  • Zorientowanie na osiąganie celów, orientacja na klienta, samodzielność i inicjatywa, odporność na stres.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość: •ustawy Prawo zamówień publicznych, •ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, •ustawy o dostępie do informacji publicznej, •obsługi programu kadrowo-płacowego.
  • Dowolny język obcy na poziomie B2.
  • Przeszkolenie z zakresu prawa pracy.

Najnowsze oferty pracy:

Młodszy Specjalista ds. Pozyskiwania Nieruchomości

dzisiaj

Poczta Polska S.A.

mazowieckie / Warszawa, ul. Łączyny 8

Więcej informacji

Specjalista ds. Wdrożeń Systemu Symfonia FK i Handel

dzisiaj

Symfonia Sp. z o.o.

mazowieckie / Warszawa, al. Jerozolimskie 132

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Młodszy Specjalista ds. Kadrowo-Płacowych

2025-05-06

RETS Sp. z o.o.

mazowieckie / Warszawa

Zakres obowiązków: Administrowanie procesami kadrowo-płacowymi, w tym przygotowanie dokumentacji takiej jak umowy o pracę, aneksy czy świadectwa pracy....

Więcej informacji

Główny specjalista

2025-05-05

Główny Inspektorat Sanitarny w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa, ruchomy czas pracy, standardowe godz. pracy urzędu 08:15-16:15, obsługa komputera minimum 7 godz. dziennie,...

Więcej informacji