W Powiatowym Urzędzie Pracy w Przysusze niedawno odbywał się nabór na stanowisko pośrednika pracy. Osoba zatrudniona na tym stanowisku swoją pracę wykonywać będzie w Centrum Aktywizacji Zawodowej. O pracę ubiegać się można było w drodze konkursowej. Kandydaci mieli do spełnienia szereg wymogów, ale także musieli wykazać się odpowiednią wiedzą merytoryczną w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Oprócz podstawowych wymogów jak obywatelstwo polskie i wykształcenie wyższe magisterskie, kandydaci musieli mieć odbyty przynajmniej roczny staż pracy na stanowisku urzędniczym. Niezbędna okazała się znajomość przepisów prawa wynikających z ustaw głównie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Kandydaci musieli dobrze znać kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o zatrudnianiu i rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych. Równie ważna była ustawa o pracownikach samorządowych, znajomość kodeksu pracy, ustawy o ochronie danych osobowych, finansach publicznych i wszelkich rozporządzeniach do w/w ustaw.
Bezdyskusyjnie kandydaci musieli cieszyć się nieposzlakowaną opinią oraz przedstawić zaświadczenie o niekaralności. Dodatkowo istotnymi kompetencjami okazały się zaangażowanie i komunikatywność. Ważne w tym charakterze pracy są także umiejętności organizacyjne, logicznego myślenia i interpretacji przepisów. Zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi składowy element całości pracy, tak samo, jak znajomość lokalnego rynku pracy i samodyscyplina.
O obowiązkach na stanowisku pośrednika pracy w Przysusze, można poczytać w kolejnym poście.
Dodaj komentarz