Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
Aktualnie Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy, poszukuje na stanowisko:
Główny specjalista / Główna specjalistka ds. systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji
Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat)
Nr. ref.: IBE PIB/ZI/145/Gł. spec.ds. systemu zarządzania bezp. informacji /1807/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy:
siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez pracownika
siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez pracownika
Główne obowiązki:
- realizacja zadań związanych z wdrożeniem, a następnie monitorowaniem i utrzymaniem SZBI;
- dokonywanie przeglądu i oceny funkcjonowania SZBI;
- organizacja i realizacja działań służących zapewnieniu zgodności działania Instytutu z regulacjami prawnymi w obszarze bezpieczeństwa informacji;
- prowadzenie i aktualizacja dokumentacji bezpieczeństwa informacji (polityk, procedur, instrukcji, rejestrów);
- monitorowanie, bieżąca analiza i obsługa zdarzeń związanych z bezpieczeństwem informacji oraz współpraca z instytucjami zewnętrznymi w tym zakresie;
- opiniowanie procesów, zmian, wniosków, inicjatyw oraz opracowywanie zaleceń bezpieczeństwa na potrzeby Instytutu, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru wytwarzania i utrzymania oprogramowania;
- udział w pracach związanych z wdrażaniem przez Instytut nowych systemów, usług, aplikacji w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego;
- udział w projektowaniu i wdrażaniu zabezpieczeń informacji w aktualnie funkcjonujących oraz projektowanych, lokalnych systemach informatycznych;
- podnoszenie świadomości pracowników Instytutu w zakresie bezpieczeństwa informacji poprzez przeprowadzanie szkoleń oraz innych działań służących propagowaniu w Instytucie wiedzy na temat idei oraz celów zarządzania bezpieczeństwem informacji;
- przeprowadzanie audytów wewnętrznych SZBI;
- monitorowanie komórek organizacyjnych Instytutu w zakresie realizacji zaleceń zawartych w sprawozdaniach z wykonania poszczególnych zadań audytowych;
- planowanie i realizacja ćwiczeń planów ciągłości działania;
- przeprowadzanie analiz ryzyka oraz koordynowanie zarządzania ryzykiem w obszarze bezpieczeństwa informacji, analizowanie potencjalnych zagrożeń oraz stopnia narażenia aktywów Instytutu na zagrożenia związane z bezpieczeństwem informacji, w tym opiniowanie zdefiniowanych ryzyk;
- współpraca z Zespołem Informatycznym w zakresie realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa systemów informatycznych i baz danych, w szczególności ich ochrony przed nieuprawnionym dostępem, zniszczeniem oraz utratą danych;
- współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- wykształcenie wyższe, preferowane w zakresie: informatyki, bezpieczeństwa informacji, cyberbezpieczeństwa lub pokrewnych dziedzin;
- minimum 3-letnie doświadczenie w obszarze bezpieczeństwa informacji (tworzenie i utrzymanie SZBI);
- certyfikat audytora wewnętrznego normy ISO/IEC 27001;
- znajomość normy ISO/IEC 27002, ISO/IEC 27005;
- znajomość zagadnień określonych w NIS2, RODO, KSC, KRI;
- bardzo dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, asertywność, rzetelność.
Mile widziane:
- certyfikat audytora wiodącego normy ISO/IEC 27001.
Oferujemy:
- pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
- możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- bezpłatny parking pracowniczy;
- pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
- zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie na umowę o pracę;
- umowa na 3-miesięczny okres próbny;
- miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez pracownika;
- wymiar etatu: 1,0 etatu;
- system czasu pracy: podstawowy.
Najnowsze komentarze