Główny specjalista / Główna specjalistka ds. systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
 
Aktualnie Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy, poszukuje na stanowisko:
Główny specjalista / Główna specjalistka ds. systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji
Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat)
Nr. ref.: IBE PIB/ZI/145/Gł. spec.ds. systemu zarządzania bezp. informacji /1807/2025/BIP
Miejsce wykonywania pracy:
siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez pracownika

 

Główne obowiązki:
  • realizacja zadań związanych z wdrożeniem, a następnie monitorowaniem i utrzymaniem SZBI;
  • dokonywanie przeglądu i oceny funkcjonowania SZBI;
  • organizacja i realizacja działań służących zapewnieniu zgodności działania Instytutu z regulacjami prawnymi w obszarze bezpieczeństwa informacji;
  • prowadzenie i aktualizacja dokumentacji bezpieczeństwa informacji (polityk, procedur, instrukcji, rejestrów);
  • monitorowanie, bieżąca analiza i obsługa zdarzeń związanych z bezpieczeństwem informacji oraz współpraca z instytucjami zewnętrznymi w tym zakresie;
  • opiniowanie procesów, zmian, wniosków, inicjatyw oraz opracowywanie zaleceń bezpieczeństwa na potrzeby Instytutu, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru wytwarzania i utrzymania oprogramowania;
  • udział w pracach związanych z wdrażaniem przez Instytut nowych systemów, usług, aplikacji w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego;
  • udział w projektowaniu i wdrażaniu zabezpieczeń informacji w aktualnie funkcjonujących oraz projektowanych, lokalnych systemach informatycznych;
  • podnoszenie świadomości pracowników Instytutu w zakresie bezpieczeństwa informacji poprzez przeprowadzanie szkoleń oraz innych działań służących propagowaniu w Instytucie wiedzy na temat idei oraz celów zarządzania bezpieczeństwem informacji;
  • przeprowadzanie audytów wewnętrznych SZBI;
  • monitorowanie komórek organizacyjnych Instytutu w zakresie realizacji zaleceń zawartych w sprawozdaniach z wykonania poszczególnych zadań audytowych;
  • planowanie i realizacja ćwiczeń planów ciągłości działania;
  • przeprowadzanie analiz ryzyka oraz koordynowanie zarządzania ryzykiem w obszarze  bezpieczeństwa informacji, analizowanie potencjalnych zagrożeń oraz stopnia narażenia aktywów Instytutu na zagrożenia związane z bezpieczeństwem informacji, w tym opiniowanie zdefiniowanych ryzyk;
  • współpraca z Zespołem Informatycznym w zakresie realizacji zadań związanych z zapewnieniem  bezpieczeństwa systemów informatycznych i baz danych, w szczególności ich ochrony przed  nieuprawnionym dostępem, zniszczeniem oraz utratą danych;
  • współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
  • wykształcenie wyższe, preferowane w zakresie: informatyki, bezpieczeństwa informacji, cyberbezpieczeństwa lub pokrewnych dziedzin;
  • minimum 3-letnie doświadczenie w obszarze bezpieczeństwa informacji (tworzenie i utrzymanie SZBI);
  • certyfikat audytora wewnętrznego normy ISO/IEC 27001;
  • znajomość normy ISO/IEC 27002, ISO/IEC 27005;
  • znajomość zagadnień określonych w NIS2, RODO, KSC, KRI;
  • bardzo dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, asertywność, rzetelność.
Mile widziane:
  • certyfikat audytora wiodącego normy ISO/IEC 27001.
Oferujemy:
  • pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
  • możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
  • bezpłatny parking pracowniczy;
  • pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
  • zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.
Warunki zatrudnienia:
  • zatrudnienie na umowę o pracę;
  • umowa na 3-miesięczny okres próbny;
  • miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB oraz miejsce wskazane przez pracownika;
  • wymiar etatu: 1,0 etatu;
  • system czasu pracy: podstawowy.

Najnowsze oferty pracy:

Kasjer-sprzedawca

dzisiaj

Powiatowy Urząd Pracy w Mławie

mazowieckie / Podkrajewo

Więcej informacji

Kierowca

dzisiaj

Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku

mazowieckie / Pęclin

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Konsultant

2025-08-01

Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Praca przy komputerze. Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb...

Więcej informacji