Główny specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 156843

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt przy ul. Żurawiej 4A składa się z dwóch budynków: D i E i jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku D jest na poziomie chodnika, na parterze, pierwszy i piątym piętrze znajdują się łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na parterze znajduje się również ogólnodostępna "komfortka", czyli specjalnie przystosowane pomieszczenie pielęgnacyjne dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek D jest wyposażony w dwie windy. W budynku E, z uwagi na jego konstrukcję, utrudnione jest poruszanie się osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkami D i E, wynikająca z różnicy poziomów, należy pokonać kilkustopniowe biegi schodowe. Nad wejściami do budynku oraz w pobliżu wind znajdują się znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT ®.

Zakres zadań

  • Dokonuje analiz, przygotowuje wyjaśnienia i stanowiska z zakresu stosowania przepisów dotyczących refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, dofinansowania podejmowania działalności gospodarczej oraz dofinansowania podjęcia i prowadzenia działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych lub przedsiębiorstw społecznych oraz z zakresu stosowania przepisów dotyczących pożyczki na utworzenie stanowiska pracy oraz pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej.
  • Przygotowuje założenia zmian lub nowych rozwiązań w zakresie form wsparcia i przedsiębiorczości m.in. poprzez przygotowywanie propozycji zmian i założeń zmian legislacyjnych i projektów ich zmian w zakresie spraw dotyczących Funduszu Pracy pozostających we właściwości Departamentu Funduszy i dotyczących przedsiębiorczości, w szczególności środków bezzwrotnych i zwrotnych na podjęcie działalności gospodarczej i na utworzenie stanowiska pracy, a także wsparcia na rzecz spółdzielni socjalnych lub przedsiębiorstw społecznych.
  • Współpracuje z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) oraz opracowuje projekty umów i regulaminów dotyczących finansowania i warunków przyznawania pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej, kosztów szkoleń i doradztwa dla pożyczkobiorców oraz pożyczek na utworzenie stanowisk pracy, a także finansowania działań promocyjnych oraz kosztów związanych z udzieleniem pożyczek.
  • Udziela ulg w spłacie należności cywilnoprawnych/ publicznoprawnych w zakresie wniosków dotyczących umarzania w całości lub w części, odraczania terminów płatności i rozkładania na raty spłat należności pieniężnych z Funduszu Pracy, Funduszu Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
  • Bierze udział w przygotowywaniu i aktualizowaniu Programu „Za Życiem” w zakresie przedsiębiorczości w części pozostającej w kompetencjach Departamentu Funduszy.
  • Ocenia finansowo realizowane przez Departament Rynku Pracy projekty pilotażowe.
  • Udziela informacji na wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych) dotyczące zagadnień związanych z przedsiębiorczością.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z przedsiębiorczością lub w obszarze związanym z dysponowaniem/rozliczaniem środków finansowych lub w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość problematyki małej przedsiębiorczości
  • Znajomość ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia i aktów wykonawczych w zakresie dotyczącym refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy i dofinansowania podejmowania działalności gospodarczej
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych, głównie w zakresie dotyczącym należności cywilnoprawnych
  • Wiedza z zakresu pomocy publicznej i pomocy de minimis
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Komunikatywność
  • Rzetelność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office (Word i Excel)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Najnowsze oferty pracy:

Starszy Architekt krajobrazu

dzisiaj

S&P Architektura Krajobrazu Sp. z o.o.

mazowieckie / Warszawa, ul. Gen. Józefa Zajączka 9b lok. 16

Więcej informacji

Customer Service Professional with Croatian

dzisiaj

Foundever

mazowieckie / Warszawa

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Specjalista ds. Finansów i Harmonogramów Projektów

wczoraj

Klient portalu Praca.pl

mazowieckie / Warszawa

Przygotowywanie harmonogramów wydatków dla projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym unijnych. Ustalanie struktury finansowania...

Więcej informacji

Główny Specjalista ds. Obsługi Finansowej

2025-10-03

AKCES ncbr

mazowieckie / Warszawa, ul. Chmielna 69 – Budynek VARSO

Twój zakres obowiązków: kontrola formalno–rachunkowa faktur, monitorowanie realizacji planu rzeczowo–finansowego Akces, obsługa delegacji służbowych,...

Więcej informacji