Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Czynności szczególnie utrudniajace wykonywanie zadań:
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Zakres zadań
- Realizuje zadania Zespołu Ekspertów Merytorycznych MEN, powołanego w Projekcie do udziału w opracowaniu, pilotażu, monitorowaniu i ocenie metody wsparcia rówieśniczego w polskich szkołach ponadpodstawowych, koordynuje prace tego Zespołu, współpracuje z kuratorami oświaty, bierze udział w przygotowaniu rekomendacji jakości i bezpieczeństwa, modyfikacji metody oraz procedur reagowania na ryzyka. Przygotowuje zapotrzebowania i sprawozdania finansowe oraz merytoryczne z etapów realizacji Projektu.
- Realizuje zadania związane z analizą i oceną materiałów przygotowywanych w ramach prac Rady Ekspertów, Zespołu Ekspertów Merytorycznych, Grupy Liderów Merytorycznych, narzędzi i metod wypracowywanych podczas pilotażu metody, przygotowuje dokumentację konkursową, w tym dotycząca ewaluacji metody oraz prowadzi proces postępowania.
- Przygotowuje dokumentację procedur wymaganych w ramach zamówień publicznych działań określonych w Projekcie oraz monitoruje realizację zawartych umów i prowadzi kontrole zewnętrzne w tych podmiotach.
- Bierze udział w przygotowaniu, analizie i opiniowaniu rekomendacji, wniosków i ryzyk z zakresu zdrowia psychicznego, w tym ewaluacji metody peer support, projektowaniu procedur do zastosowania w szkołach ze względu na grupę odbiorców i badaniu ich wpływu na oświatę, finanse, rodzinę i społeczeństwo. Współpracuje z członkami Rady Ekspertów, Zespołów Ekspertów Merytorycznych oraz Grupą Liderów Merytorycznych, Koordynatorami szkolnymi - przedstawicielami szkół biorących udział w Projekcie nad określeniem czynników chroniących i czynników ryzyka. Analizuje miesięczne sprawozdania Koordynatorów szkolnych.
- Upowszechnia wyniki poszczególnych etapów Projektu oraz monitoruje jego realizację w celu weryfikacji założeń Projektu i prawidłowego odbioru społecznego, które mają wpływ na polepszenie dobrostanu psychicznego oraz wzmocnienia umiejętności życiowych dzieci i młodzieży. Uczestniczy w analizach działań wynikających z realizacji zadań w rządowych i międzynarodowych programów zdrowotnych i profilaktycznych (m.in. Narodowego Programu Zdrowia, Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego, Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej).
- Monitoruje efekty badań i opracowań z zakresu dobrostanu psychicznego oraz sposobów wzmocnienia umiejętności życiowych dzieci i młodzieży (m.in. HBSC, WHO, Health Behaviour In School-Aged Children, Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom), współpracuje w tym zakresie z kuratorami oświaty, uczelniami, instytucjami zdrowia publicznego oraz organizacjami pozarządowymi. Przygotowuje w tym zakresie analizy, opinie potrzebne w ramach Projektu.
- Współpracuje z właściwą komórką ministerstwa w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie realizowanych zadań w Projekcie, sporządza analizy z ww. nadzoru w celu poprawy jakości opieki i pomocy udzielanej uczniom w zakresie tematyki Projektu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w realizacji zadań z zakresu oświaty i wychowania lub zdrowia lub projektów społecznych
z udziałem funduszy europejskich
- Wiedza z zakresu prawa oświatowego, w tym nadzoru pedagogicznego
- Wiedza z zakresu zdrowia publicznego, w tym profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków członków korpusu służby cywilnej
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B2)
- Współpraca
- Samodzielność i inicjatywa
- Rzetelność
- Komunikacja
- Organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność argumentowania
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przygotowanie pedagogiczne
- Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym C1
- Wiedza z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego i udzielania dotacji
- Znajomość przepisów prawa o kontroli w administracji publicznej
Najnowsze komentarze