Główny specjalista

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 157692

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. 


Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury) oraz dostępem do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone, RESTREINT UE/EU RESTRICTED.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Prowadzi sprawy dotyczące egzekucji należności w zakresie zadań Biura tj. sporządza projekty: upomnień, tytułów wykonawczych, zgłoszeń wierzytelności w postępowaniu upadłościowym
  • Opiniuje projekty lub współuczestniczy w tworzeniu dokumentów, rozwiązań systemowych, dotyczących finansów publicznych, podatków i innych dziedzin prawa powiązanych z gospodarką finansową jednostki
  • Prowadzi sprawy związane z upoważnieniami pracowników Biura (z wyłączeniem upoważnień dotyczących przetwarzania danych osobowych i spraw niejawnych) oraz prowadzi rejestr upoważnień Biura
  • Koordynuje w Biurze: przygotowywanie odpowiedzi na wnioski złożone zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej na zapytania poselskie oraz zapytania podmiotów zewnętrznych; odpowiedzi dla NIK oraz innych kontroli finansowych
  • Koordynuje i prowadzi w Biurze sprawy związane z opracowywaniem i aktualizacją procedur pozostających we właściwości Biura oraz współpracuje przy opracowywaniu nowych rozwiązań lub zmiany istniejących przepisów oraz opiniuje propozycje zmian opracowywane przez inne komórki organizacyjne KPRM
  • Prowadzi sprawy wynikające z ujawnienia okoliczności wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie właściwości Biura
  • Podczas nieobecności zastępuje pracowników Zespołu, z wyłączeniem spraw dotyczących: kierowania pracami zespołu, kontroli dokumentów finansowo-księgowych, szkoleń pracowników KPRM, spraw niejawnych i obronnych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Posiadanie wiedzy z zakresu: egzekucji należności, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych, przepisów materialnych tworzących podmioty nadzorowane przez Prezesa Rady Ministrów lub Szefa KPRM, ustawy o NIK, bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, w tym RODO, kontroli finansowej, zarzadzania procesowego, organizacji i funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość przepisów i procedur dot. przygotowywania dokumentów zgodnie z zasadami dostępności cyfrowej
  • Posiadanie umiejętności w zakresie obsługi komputera i aplikacji biurowych (Ms Office: Word, Excel, Outlook, Power Point oraz Internet)
  • Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, w tym wystąpienia publiczne, kreatywność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, rzetelność, myślenie analityczne, współpraca.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie egzekucji należności
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B1
  • Znajomość: obsługi systemu finansowo – księgowego (ZSIWZZ) w zakresie pozyskiwania informacji niezbędnych na stanowisku pracy do przygotowania/weryfikacji informacji dla dziennikarzy, obywateli, posłów i senatorów oraz na potrzeby kontroli

Najnowsze oferty pracy:

Konsultant Edukacyjny – Przedstawiciel Handlowy

dzisiaj

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.

mazowieckie / Warszawa

Więcej informacji

Psycholog z doświadczeniem w prowadzeniu TUS

dzisiaj

Mind Health Centrum Zdrowia Psychicznego

mazowieckie / Warszawa, Białołęka, ul. Skarbka z Gór 138

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Główny specjalista

wczoraj

Ministerstwo Finansów w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4...

Więcej informacji

Specjalista

2025-11-01

Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Komenda Główna PSP przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie na terenie kompleksu administracyjno-koszarowego, teren chroniony. Urząd...

Więcej informacji