Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: obiekt przy ul. Towarowej 25a jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku, drzwi wewnętrznych, wind oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się przy użyciu wózka inwalidzkiego.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących nienależycie wykonywanego obowiązku stosowania formularza w sprawie opłaty koncesyjnej, o którym mowa w ustawie Prawo energetyczne, w tym dochodzenia, na podstawie ustawy o rachunkowości, należności z tego tytułu
- Prowadzi postępowania w sprawach dotyczących nadpłat podatku, o których mowa w dziale III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
- Monitoruje stany zadłużenia, weryfikuje terminowość i prawidłowość obliczania corocznych opłat wnoszonych przez Przedsiębiorców z tytułu uzyskania przez nich koncesji oraz kar pieniężnych nakładanych przez Prezesa URE
- Prowadzi korespondencję z przedsiębiorcami oraz komórkami organizacyjnymi URE w zakresie poboru opłat koncesyjnych i kar pieniężnych, w tym wezwań do zapłaty oraz współpracuje i uzgadnia należności w zakresie dotyczącym windykacji należności, w tym przekazuje informację o wpłatach podmiotów, w stosunku do których prowadzone są czynności windykacyjne
- Monitoruje ewidencję księgową i analizuje salda na kontach analitycznych kontrahentów pod kątem wymagalności należności
- Prowadzi korespondencję związaną z windykacją należności, przygotowuje odpowiedzi na wnioski i odwołania klientów
- Sporządza informację z zakresu realizacji dochodów Urzędu dla potrzeb Kierownictwa, współuczestniczy w analizie i planowaniu
- Uczestniczy w procesie tworzenia, aktualizacji i projektowania zmian do istniejących procedur i zasad wewnętrznych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Bardzo dobra znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Bardzo dobra znajomość ustawy Ordynacja podatkowa
- Dobra znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisów wykonawczych
- Umiejętność obsługi MS Excel
- Umiejętność analitycznego myślenia
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- umiejętność argumentowania
- umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi programu księgowego Xpertis
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce
- Znajomość ustawy o rachunkowości
Najnowsze komentarze