Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- zagrożenie korupcją
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- praca pod presją czasu
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Kieruje pracą Wydziału tj.: zapewnia prawidłowe, terminowe i efektywne wykonanie zadań podległego Wydziału; parafuje pisma oraz podpisuje pisma z upoważnienia dyrektora w sprawach z zakresu zadań podległego wydziału, określone w regulaminie wewnętrznym komórki organizacyjnej; wydaje dyspozycje i wytyczne podległym pracownikom niezbędne do wykonywania zadań; reprezentuje wydział w zakresie określonym przez przełożonych; zapewnia wymianę informacji z pozostałymi wydziałami, zespołami, samodzielnymi stanowiskami; przedstawia bezpośredniemu przełożonemu opinie i wnioski w sprawach przyjmowania do pracy, przenoszenia, zwalniania, awansowania, nagradzania i odznaczania oraz karania pracowników; przygotowuje opisy stanowisk pracy bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej i zakresy obowiązków dla pozostałych pracowników; dokonuje oceny podległych pracowników; ustala indywidualne programy rozwoju zawodowego bezpośrednio podległych członków korpusu służby cywilnej; opiniuje wnioski urlopowe podległych pracowników; wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych;
- Zapewnia właściwą realizację uprawnień Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego w zakresie wykonywania praw z udziałów w imieniu i na rzecz Skarbu Państwa w spółce prawa handlowego: koordynuje czynności związane z wykonywaniem prawa głosu oraz innych praw Skarbu Państwa; koordynuje czynności niezbędne do prowadzenia przez Pełnomocnika polityki właścicielskiej; koordynuje czynności w zakresie zadań wynikających z kompetencji Pełnomocnika, działającego w imieniu i na rzecz Skarbu Państwa jako organu założycielskiego;
- Zapewnia właściwą realizację zadań i obowiązków Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa: identyfikuje ryzyka i problemy oraz koordynuje czynności związane z przygotowywaniem rekomendacji działań zapobiegawczych i naprawczych; monitoruje i analizuje sytuację ekonomiczno-finansową oraz prawną podmiotów; koordynuje przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć dotyczących poprawy funkcjonowania podmiotów;
- Zapewnia właściwą realizację zadań związanych z realizacją programu wieloletniego, w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym;
- Zapewnia właściwą realizację zadań Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego realizowanych na podstawie ustawy z dnia 22 lipca 2022 r. o usprawnieniu procesu inwestycyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego;
- Koordynuje prace związane z przygotowaniem analiz, ocen i wniosków w zakresie zgodności z dokumentami strategicznymi w zakresie infrastruktury transportowej;
- Zapewnia proces uzgodnień projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych, opracowanych i przekazywanych Ministrowi Infrastruktury przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, bierze udział w przygotowaniu w tym zakresie projektu stanowiska Ministra Infrastruktury.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze nadzoru właścicielskiego lub dziedzinach związanych z zastosowaniem prawa lub ekonomii w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość przepisów i zagadnień związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych
- Znajomość przepisów i zagadnień z zakresu funkcjonowania spółek handlowych, rachunkowości i finansów publicznych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Umiejętność zarządzania personelem
- Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze