Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Zakres zadań
- Realizuje zadania obejmujące: sporządzanie analiz ekonomiczno-finansowych oraz prawnych dotyczących podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych z obszarów lotnictwa, kolei i gospodarki morskiej, w tym w analiz w procesach podziału, łączenia lub przekształcenia spółek z udziałem Skarbu Państwa; umorzenia akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa; wnoszenia akcji/udziałów na podwyższenie kapitału zakładowego w spółkach z udziałem Skarbu Państwa; transakcji nabycia i sprzedaży akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa; mających na celu optymalizację współpracy pomiędzy spółkami z udziałem Skarbu Państwa; w zakresie wybranych procesów i zjawisk gospodarczych związanych z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa; opracowywanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych, przygotowywanie raportów, opracowań i prognoz, które wspierają podejmowanie decyzji strategicznych, wynikających z praw wykonywanych z akcji, przygotowywanie rekomendacji ekonomiczno-finansowych dotyczących spółek i realizowanych projektów, w tym inwestycyjnych, sporządzanie oceny opłacalności i efektywności działalności i projektów z analizą potencjalnych zysków i strat oraz ryzyk, monitorowanie działalności podmiotów i projektów inwestycyjnych pod kątem ekonomiczno-finansowym.
- Przygotowuje materiały dotyczące sprawozdań oraz prognoz finansowych w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego oraz prowadzonych przez Skarb Państwa transakcji kapitałowych, w szczególności pozyskuje, gromadzi i przetwarza informacje oraz przygotowuje materiały niezbędne do prowadzenia polityki właścicielskiej, gromadzi informacje na temat przebiegu transakcji kapitałowych oraz stanu realizacji poszczególnych projektów, monitoruje realizację umów/porozumień zawartych przez Ministra lub Ministerstwo z innymi podmiotami w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego, opracowuje sprawozdania dotyczące podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe, oraz przedsiębiorstw państwowych na potrzeby organizacji międzynarodowych oraz innych organów administracji, a w szczególności na potrzeby statystyki publicznej, prowadzonej przez Główny Urząd Statystyczny oraz koordynuje działania w tym zakresie.
- Bierze udział w planowaniu zamówień publicznych oraz przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań, w tym szacowaniu wartości zamówienia, sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia, nadzorowaniu wykonania umowy, przeprowadzaniu odbioru przedmiotu umowy.
- Prowadzi bazy danych ekonomiczno-finansowych pomiotów, wobec których komórka organizacyjna realizuje zadania w imieniu Skarbu Państwa.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe z zakresu finansów lub rachunkowości lub ekonomii lub matematyki lub zarządzaniadoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów lub ekonomii przedsiębiorstw
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Wiedza z zakresu zarządzania projektami inwestycyjnymi
- Znajomość przepisów z zakresu działalności gospodarczej
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość mechanizmów monitorowania i oceny efektywności i opłacalności inwestycji
- Znajomość zasad funkcjonowania gospodarki w ujęciu mikro- i makroekonomicznym
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność analitycznego myślenia ( w tym umiejętność analizy danych finansowych)
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wpis na listę doradców inwestycyjnych
- Spełnienie wymogów dla członków organów spółek kapitałowych, zawartych w Rozdziale 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
- Studia podyplomowe z zakresu analityki finansowej lub kontrolingu
Najnowsze komentarze