Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 159133
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.
Zakres zadań
- Dokonuje wstępnej kontroli dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, sprawdza pod względem formalno-rachunkowym i dekretuje dowody księgowych w celu ich ujęcia w ewidencji księgowej.
- Wprowadza do ksiąg rachunkowych dowody księgowe w ujęciu syntetycznym i analitycznym w celu umożliwienia sporządzania sprawozdań z wykonania planów finansowych, sprawozdań o stanie należności i zobowiązań oraz sprawozdań finansowych dysponenta części.
- Opiniuje projekty umów, angażuje i dokonuje rozliczeń środków na realizację zadań publicznych na poszczególne podmioty i programy na podstawie dokumentów finansowych, w celu przekazania departamentom odpowiedzialnym merytorycznie za realizację zadań informacji o stanie wykorzystania i rozliczenia tych środków oraz o kwotach uzyskanych dochodów i poniesionych wydatków.
- Monitoruje realizację dochodów budżetowych, w tym stan wierzytelności oraz terminowość zapłaty i przekazania dochodów na rachunek budżetu państwa w celu uzyskania aktualnej informacji o stanie należności i podjęcia właściwych działań.
- Kontroluje aktualny stan środków na rachunkach bankowych dochodów budżetowych oraz na bieżąco wyjaśnia mylne wpływy w celu prawidłowego rozliczenia i sporządzenia dyspozycji do zapłaty w zakresie odprowadzenia dochodów na rachunek budżetu państwa.
- Obsługuje system bankowości elektronicznej w zakresie rachunków podstawowych i rachunków pomocniczych, na podstawie bankowej karty wzorów podpisów w celu terminowego przekazania środków na realizację zadań.
- Prowadzi działania w zakresie inwentaryzacji składników aktywów i pasywów dysponenta części w celu prawidłowego ich ujęcia w sprawozdaniu finansowym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze finansów lub rachunkowości
- Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Komunikatywność
- Rzetelność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Najnowsze komentarze