Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
- bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
- konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
- w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Zakres zadań
- Prowadzi sprawy merytoryczne wynikające z nadzoru Ministra nad instytucjami kultury z obszaru sztuk wizualnych oraz innych (podległych i współprowadzonych), w tym weryfikuje merytorycznie plany instytucji oraz sporządza okresowe sprawozdania z ich działalności.
- Sporządza bieżące analizy oraz inne dokumenty dotyczące merytorycznych i finansowych aspektów działalności instytucji kultury z obszaru sztuk wizualnych oraz innych (podległych i współprowadzonych).
- Wspiera twórczość polskich artystów sztuk wizualnych poprzez promowanie najważniejszych osiągnięć, honorowanie jubileuszy instytucji kultury i twórców indywidualnych oraz proponowanie okolicznościowych nagród i wyróżnień, a także prowadzi współpracę ze stowarzyszeniami i związkami twórców sztuk wizualnych.
- Opiniuje i projektuje zmiany prawne dotyczące sytuacji środowiska sztuk wizualnych oraz przygotowuje materiały problemowe dotyczące tej dziedziny.
- Opiniuje wnioski jednostek samorządu terytorialnego o powołanie dyrektorów instytucji kultury w dziedzinie sztuk wizualnych bez przeprowadzania konkursów, bądź zorganizowanie udziału przedstawicieli Ministerstwa w konkursach na dyrektorów tych instytucji.
- Prowadzi bieżący monitoring oraz sporządza materiały, analizy i opracowania dotyczące działalności samorządowych galerii i centrów sztuki.
- Opiniuje merytorycznie wnioski o objęcie honorowym patronatem wydarzeń z zakresu sztuk wizualnych oraz przyznanie odznaczeń i medali resortowych, a także innych wyróżnień, uczestniczy w bieżących wydarzeniach życia kulturalnego.
- Wspiera pracę Departamentu w prawidłowej realizacji jego regulaminowych zadań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w podmiotach związanych z kulturą lub w realizacji zadań związanych z kulturą
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
- Wiedza z zakresu bieżących wydarzeń artystycznych w dziedzinie sztuk wizualnych w Polsce
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Kompetencje: skuteczna komunikacja (pisemna/werbalna), myślenie analityczne, organizacja pracy i osiąganie rezultatów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze