Starszy inspektor

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 147523

Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
  • bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
  • konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
  • w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
  • nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
  • obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
  • praca w pokoju wieloosobowym,
  • praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zakres zadań

  • Współpracuje przy przygotowywaniu, sortowaniu, weryfikowaniu i systematyzowaniu dokumentów niezbędnych do sporządzenia list płac wynagrodzeń za pracę oraz innych świadczeń pieniężnych należnych pracownikom zatrudnionym w mnożnikowym i niemnożnikowym systemie wynagradzania.
  • Nalicza, sporządza listy płac oraz przygotowuje płatności w bankowości elektronicznej świadczeń z tytułu stypendiów.
  • Przygotowuje projekty dokumentów dotyczących wynagrodzenia za pracę aktualnych i byłych pracowników ministerstwa oraz pracowników jednostek przejętych lub zlikwidowanych, dla których Ministerstwo jest przechowawcą dokumentacji (eRp-7, zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, korespondencja z pracownikami/byłymi pracownikami, z ZUS, z archiwum zakładowym Ministerstwa).
  • Wysyła do pracowników miesięczne i roczne informacje dla osoby ubezpieczonej, paski wynagrodzeń, kartoteki, informacje PIT-11 itp. za pośrednictwem modułu EPAS oraz segreguje i wysyła do komórek organizacyjnych ww. dokumenty dla pracowników, którzy nie wyrazili zgody na otrzymywanie ww. dokumentacji płacowej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  • Wykonuje prace pomocnicze związane z interpelacjami poselskimi, zapytaniami prasy, wezwaniami innych organów, przeprowadzanymi w ministerstwie kontrolami, polegające na wyszukiwaniu, kserowaniu, skanowaniu dokumentów oraz sporządzaniu zestawień dokumentów niezbędnych dla przygotowania odpowiedzi dla tych podmiotów.
  • Współpracuje przy ustalaniu wysokości potrąceń komorniczych, prowadzeniu ewidencji potrąceń oraz prowadzeniu korespondencji z komornikami sądowymi i skarbowymi, a także z innymi podmiotami w zakresie obsługiwanych wypłat.
  • Przygotowuje projekty korespondencji do urzędu skarbowego oraz innych podmiotów – wynikające z zakresu obowiązków.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych


  • Znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość przepisów z zakresu prawa pracy
  • Znajomość przepisów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i unikania podwójnego opodatkowania
  • Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów z zakresu ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość przepisów ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
  • Znajomość przepisów z zakresu świadczeń przysługujących w razie choroby i macierzyństwa
  • Znajomość przepisów z zakresu PPK
  • Wiedza z zakresu sporządzania dokumentów do ZUS (eRP-7)
  • Wiedza z zakresu sporządzania dokumentów do Urzędu Skarbowego (PIT-11, IFT)
  • Kompetencje: zorientowanie na osiąganie celów, pozytywne podejście do klienta, skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Kurs kadrowo-płacowy lub szkolenie z zakresu obsługi programu kadrowo-płacowego lub z zakresu bankowości elektronicznej

Najnowsze oferty pracy:

Rekruter telefoniczny / Rekruterka telefoniczna

dzisiaj

Klient portalu Praca.pl

mazowieckie / Radom

Więcej informacji

Pracownik prowadzący proces produkcyjny

dzisiaj

Klient portalu Praca.pl

mazowieckie / Warszawa

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Specjalista

wczoraj

Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: - praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie; - budynek...

Więcej informacji

Specjalista

wczoraj

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań Praca na stanowisku wiąze się z częstym reprezentowaniem...

Więcej informacji