Starszy specjalista

Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie
Komendant Główny Straży Granicznej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 154368

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca samodzielna administracyjno-biurowa, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.
- praca w siedzibie urzędu
- stałe godziny pracy od 8.15 – 16.15


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- dojście i dojazdy do budynków są utwardzone,
- oświetlenie naturalne i sztuczne,
- infrastruktura budynku: klimatyzacja, sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, windy,
- obsługa urządzeń biurowych: komputer, telefon, skaner, drukarka, kserokopiarka, niszczarka,
- niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdu przy wejściu głównym, korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

Zakres zadań

  • przeprowadza ekspertyzy materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej komórek organizacyjnych KGSG, BSW SG oraz NwOSG, w celu przyjęcia ich na stan Archiwum Zakładowego;
  • obsługuje moduł elektronicznego archiwum w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej i Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej oraz przyjmuje i ewidencjonuje dokumentację składów chronologicznych prowadzonych w systemie (EZD) Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej i Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej, w celu przyjęcia na stan Archiwum Zakładowego akt w postaci elektronicznej oraz powiązanej z nimi dokumentacji składów chronologicznych
  • bierze udział w czynnościach brakowania dokumentacji niearchiwanej oraz dokumentacji której upłynął okres przechowywania
  • opiniuje protokoły brakowania dokumentów niearchiwalnych oznaczonych symbolem „Bc”, w celu zajęcia stanowiska przed wyrażeniem zgody na brakowanie
  • sporządza spisy akt przekazywanych do Archiwum Straży Granicznej w Szczecinie, w celu przekazania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej do Archiwum Straży Granicznej w Szczecinie
  • przeprowadza szkolenia dla funkcjonariuszy i pracowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej oraz Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej a także udziela im indywidualnych instruktaży w zakresie działalności archiwalnej, w celu poszerzania wiedzy z zakresu archiwizacji funkcjonariuszy i pracowników obsługiwanych jednostek organizacyjnych SG
  • przeprowadza kwerendy w dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum na potrzeby osób fizycznych i instytucji, w celu udzielania informacji osobom fizycznym i instytucjom
  • wypożycza oraz udostępnia akta wytworzone w komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej, Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej oraz Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w celu ich służbowego wykorzystania przez funkcjonariuszy i pracowników tych komórek organizacyjnych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego (dotyczy doświadczenia w obszarze administracji) lub powyżej 1 roku (dotyczy doświadczenia w obszarze archiwizacji). Doświadczenie w obszarze administracji państwowej lub w obszarze archiwizacji.
  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych
  • Komunikatywność
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Obsługa urządzeń biurowych
  • Znajomość obsługi baz danych
  • Umiejętności redakcyjne
  • Skrupulatność, dokładność, odpowiedzialność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • kurs archiwalny I lub II stopnia

Najnowsze oferty pracy:

Sprzedawca działu mięsno-wędliniarskiego

dzisiaj

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ

mazowieckie / Sokołów Podlaski, ul. Węgrowska 3

Więcej informacji

Customer Service Specialist with Czech and Slovak

dzisiaj

Foundever

mazowieckie / Warszawa

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Starszy specjalista

wczoraj

Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer,...

Więcej informacji

Inspektor

wczoraj

Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: - praca samodzielna, administracyjno-biurowa, w siedzibie...

Więcej informacji