Starszy specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 156030

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Zagrożenie korupcją.
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.

Zakres zadań

  • Opracowuje dokumenty o charakterze analitycznym oraz analizy poszczególnych rodzajów ubezpieczeń oraz rodzajów świadczeń z ubezpieczeń społecznych, informacje z zakresu organizacji i funkcjonowania ubezpieczeń społecznych.
  • Prowadzi sprawozdawczość, w tym gromadzi informacje statystyczne w zakresie finansowania świadczeń społecznych oraz dotyczące liczby świadczeń wypłacanych z poszczególnych rodzajów ubezpieczeń społecznych, ich struktury oraz dynamiki liczby tych świadczeń.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi i wyjaśnień na pisma wpływające do Wydziału dotyczące zasad finansowania, organizacji ubezpieczeń, nadzoru i wysokości świadczeń.
  • Opracowuje materiały dotyczące skutków finansowych rozwiązań przygotowywanych przez Departament, w tym uzasadnień i Oceny Skutków Regulacji.
  • Opiniuje projekty ustaw, projekty aktów normatywnych niższego rzędu i innych dokumentów dotyczące finansowych aspektów funkcjonowania ubezpieczeń społecznych.
  • Opiniuje strategie państwa z różnych obszarów, w tym z zakresu polityki społeczno-gospodarczej.
  • Prowadzi sprawy związane z nadzorem Ministra nad ZUS w zakresie będącym we właściwości Wydziału.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ubezpieczeń społecznych lub w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość systemu ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Ogólna wiedza ekonomiczno-społeczna
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Najnowsze oferty pracy:

Doradczyni / Doradca Klientów Detalicznych (Centrum Klienta bezkasowe)

dzisiaj

BNP Paribas Bank Polska S.A.

mazowieckie / Grodzisk Mazowiecki

Więcej informacji

Doradczyni / Doradca Klientów Detalicznych (Centrum Klienta bezkasowe)

dzisiaj

BNP Paribas Bank Polska S.A.

mazowieckie / Warszawa, Bemowo, Wrocławska

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Radca

wczoraj

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań. Pracownik wykonuje czynności o charakterze: - statycznym,...

Więcej informacji

Radca

wczoraj

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań. Pracownik wykonuje czynności o charakterze: - statycznym,...

Więcej informacji