Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 156810
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
- nietypowe godziny pracy w związku z pełnieniem dyżurów w celu udzielania ewentualnych wyjaśnień w trakcie prac parlamentarnych, np. w trakcie prac nad projektem ustawy budżetowej, wykonaniem budżetu;
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz polegające na uczestniczeniu w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych i w posiedzeniach komisji sejmowych, senackich dotyczących projektów aktów prawnych z zakresu prowadzonych zagadnień.
Zakres zadań
- Opracowuje projekt planu oraz analizuje realizację dochodów, wydatków budżetu państwa w koordynowanym dziale (853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej), częściach budżetowych (31 – Praca, 44 – Zabezpieczenie społeczne) oraz funduszy celowych (Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Wspierania Organizacji Pożytku Publicznego)
- Opracowuje w zakresie prowadzonej problematyki projekty opinii Ministra Finansów i Gospodarki do projektów aktów prawnych oraz do programów, strategii i innych dokumentów przekazanych przez nadzorowanych dysponentów w ramach Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej (FS) oraz innych departamentów ministerstwa i Krajowej Administracji Skarbowej (KAS), a także przygotowuje interpretację obowiązujących przepisów
- Analizuje wnioski dysponentów części budżetowych dotyczących zmian w wydatkach budżetu państwa oraz przygotowuje projekty decyzji Ministra Finansów i Gospodarki wprowadzających wnioskowane zmiany
- Uczestniczy w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych i w posiedzeniach komisji sejmowych, senackich dotyczących projektów aktów prawnych z zakresu prowadzonych zagadnień, a także uczestniczy w posiedzeniach komisji sejmowych, senackich dotyczących projektu ustawy budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu państwa
- Opracowuje okresowe i roczne analizy z wykonania dochodów oraz wydatków budżetu państwa w zakresie koordynowanego działu i części budżetowych oraz planów funduszy celowych
- Opracowuje opinie do projektów aktów prawnych, w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych
- Bierze udział w pracach nad opracowaniem projektu ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej (ustawa okołobudżetowa)
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych
- Znajomość przepisów o finansach publicznych
- Znajomość zasad planowania i wykonywania budżetu państwa
- Znajomość ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia
- Znajomość ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- Znajomość ustawy o Funduszu Solidarnościowym
- Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność współpracy w zespole
- Umiejętność obsługi programów MS Word i MS Excel na poziomie średnio zaawansowanym
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie: wyższe na kierunku finanse lub prawo lub administracja lub ekonomia
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze przygotowywania i wykonywania budżetu państwa
- Znajomość przepisów z zakresu działalności pożytku publicznego i wolontariatu
- Znajomość przepisów z zakresu ekonomii społecznej
- Znajomość przepisów z zakresu ochrony roszczeń pracowniczych oraz szczególnych rozwiązań związanych z ochroną miejsc pracy
Najnowsze komentarze