Starszy specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 157073

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele,  pracownicy biur poselskich
    i senatorskich, radni, przedsiębiorcy).
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób
    z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.

Zakres zadań

  • Udziela odpowiedzi na listy od obywateli (gdy poruszona problematyka wykracza poza zakres jednego departamentu) oraz na kierowane do Ministerstwa skargi, wnioski oraz interwencje poselskie, senatorskie lub wnoszone przez radnych w sprawach indywidualnych.
  • Obsługuje pocztę elektroniczną wpływającą na skrzynki „info” oraz „skargi i wnioski” w celu nadania sprawom odpowiedniego biegu.
  • Obsługuje infolinię w ramach rządowego programu „Informacja dla Obywatela” w celu udzielenia wyjaśnień, odpowiedzi na pytania i możliwości załatwienia spraw zgłaszanych przez interesantów telefonicznie.
  • Przyjmuje interesantów zgłaszających się osobiście do Ministerstwa w celu wskazania możliwych form pomocy lub rozwiązań zgłaszanych przez nich spraw.
  • Przekazuje zgodnie z właściwością korespondencję do innych urzędów i instytucji w celu załatwiania spraw wg. kompetencji.
  • Monitoruje terminowość oraz dokonuje okresowej oceny rozpatrywania przez komórki organizacyjne Ministerstwa oraz jednostki podległe i nadzorowane skarg i wniosków oraz odpowiedzi na listy od obywateli, a także interwencji wnoszonych przez posłów, senatorów i radnych w celu zachowania terminów załatwiania spraw wynikających z przepisów prawa.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • ­Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
  • ­Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Rzetelność
  • ­Komunikatywność
  • Umiejętność współpracy
  • ­Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Najnowsze oferty pracy:

Specjalista / Specjalistka ds. obsługi klienta z językiem szwedzkim

dzisiaj

Concentrix

mazowieckie / Warszawa

Więcej informacji

Senior Landscape Architect

dzisiaj

S&P Architektura Krajobrazu Sp. z o.o.

mazowieckie / Warszawa, ul. Gen. Józefa Zajączka 9b lok. 16

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Referendarz

dzisiaj

Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca przy komputerze wymagająca wymuszonej pozycji ciała - powyżej 4 godzin dziennie. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner,...

Więcej informacji

Inspektor

2025-10-10

Komenda Rejonowa Policji Warszawa I

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy praca administracyjno-biurowa związana z rejestacją dokumentacji w dziennikach korespondencyjnych jak i elektronicznie, umiejętność...

Więcej informacji