Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 157301
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.
Zakres zadań
- Dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) i Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), sprawdza pod względem formalno-rachunkowym i dekretuje dokumenty księgowe w celu ich ujęcia w ewidencji księgowej.
- Wprowadza do ksiąg rachunkowych dokumenty księgowe w ramach FERS i EFS w ujęciu syntetycznym i analitycznym, w celu sporządzenia obowiązujących sprawozdań oraz informacji o aktualnych stanach zaangażowania i wykonania planu finansowego.
- Opiniuje pod względem finansowym projekty dokumentów, w szczególności umów, zawieranych w ramach FERS.
- Prowadzi obsługę systemu bankowości elektronicznej w zakresie rachunku pomocniczego budżetu państwa na współfinansowanie oraz rachunku dla środków europejskich, na podstawie bankowej karty wzorów podpisów.
- Sporządza okresowe sprawozdania ze środków budżetowych w celu opracowania na tej podstawie informacji o wykonaniu planu finansowego w części dotyczącej wykorzystania środków budżetowych w ramach FERS.
- Wyjaśnia nieprawidłowości w danych ujętych w sprawdzanych dokumentach: umowach, wnioskach Beneficjentów o płatność oraz decyzjach administracyjnych przy współpracy z Departamentem Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Uzgadnia na podstawie informacji z Banku Gospodarstwa Krajowego kwotę wystawionych zleceń płatności oraz zrealizowanych zleceń płatności przez upoważnione przez dysponenta części instytucje oraz kwotę dokonanych zwrotów na rachunek środków europejskich Ministra Finansów, w celu ustalenia prawidłowych kwot wydatków i dochodów oraz ich weryfikacji w przekazanych sprawozdaniach jednostkowych przed ich włączeniem do sprawozdań łącznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów lub rachunkowości
- Znajomość ustawy o finansach publicznych (Działy I, III oraz IV) oraz przepisów wykonawczych do ustawy w zakresie zasad funkcjonowania państwowych jednostek budżetowych
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Komunikatywność
- Rzetelność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze