Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- działanie pod presją czasu,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- ma następujące zadania:
- Przyjmowanie wniosków o uznanie, stwierdzenie wykonalności i wykonanie w Polsce orzeczeń sądów zagranicznych zasądzających alimenty, wykonanie orzeczeń sądów polskich zasądzających alimenty, uzyskanie lub zmianę orzeczenia dotyczącego alimentów przed sądem polskim, przyznanie prawa pomocy w postępowaniach dot. roszczeń alimentacyjnych oraz o podjęcie szczególnych działań w zakresie ustalenia adresu, dochodów i majątku dłużnika alimentacyjnego lub wierzyciela na terytorium Polski.
- Podejmowanie działań w celu wszczęcia lub ułatwienia wszczęcia postępowania sądowego lub egzekucyjnego w sprawach dotyczących roszczeń alimentacyjnych, w szczególności zaś udzielanie wszechstronnej pomocy rodzicom oraz monitorowanie postępowań w sprawach o egzekucję świadczeń alimentacyjnych z udziałem wierzyciela bądź dłużnika zamieszkałego poza granicami Polski.
- Udział w międzynarodowych spotkaniach organów centralnych i pracach grup roboczych UE dotyczących problematyki prawa rodzinnego, ze szczególnym uwzględnieniem dochodzenia roszczeń alimentów w stosunkach transgranicznych.
- Reprezentowanie Ministerstwa Sprawiedliwości na zewnętrz podczas spotkań, szkoleń oraz konferencji krajowych i zagranicznych w sprawach dotyczących międzynarodowych spraw rodzinnych.
- Opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie międzynarodowego prawa rodzinnego oraz sporządzanie analiz, w tym także statystyk dotyczących obrotu prawnego z zagranicą w zakresie zadań powierzonych na stanowisku.
- Sporządzanie projektów pism oraz udzielanie odpowiedzi na temat prawa i praktyki jego stosowania na potrzeby polskich i zagranicznych sądów, komorników oraz instytucji zagranicznych, prowadzenie korespondencji z sekcjami ds. obrotu zagranicznego sądów okręgowych.
- Obsługa skarg i wniosków dotyczących międzynarodowych spraw rodzinnych w zakresie dochodzenia roszczeń alimentacyjnych.
- Udzielanie odpowiedzi na pisma i zapytania przychodzące na adres poczty elektronicznej: alimenty@ms.gov.pl.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej obywateli w organach administracji publicznej lub instytucjach UE lub w pracy w organach wymiaru sprawiedliwości lub administracji publicznej związanej ze współpracą międzynarodową lub w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Znajomość przepisów prawa międzynarodowego i europejskiego w zakresie dochodzenia roszczeń alimentacyjnych
- Bardzo dobra znajomość polskiego prawa rodzinnego i postępowania cywilnego
- Doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, komunikacja, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta, umiejętność negocjowania, zorientowanie na osiąganie celów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość innego języka roboczego UE na poziomie B2 lub innego języka roboczego ONZ na poziomie B2
Najnowsze komentarze