Starszy specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 151927

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Zagrożenie korupcją.
  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     



Zakres zadań

  • Przygotowuje projekty decyzji i postanowień dla Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej jako organu wyższego stopnia w sprawach wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie przyznawania świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na skargi/wnioski obywateli w postępowaniu administracyjnym i sądowo-administracyjnym w sprawach wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie przyznawania świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.
  • Prowadzi sprawy z zakresu merytorycznego nadzoru Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nad instytucjami właściwymi i łącznikowymi oraz sprawy wynikające ze współpracy Ministra z instytucjami właściwymi innych państw, w zakresie realizacji zadań dotyczących koordynacji świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na korespondencję i zapytania (pisemnie lub telefonicznie) od obywateli, organów i instytucji, dotyczące stosowania prawa w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.
  • Dokonuje interpretacji przepisów w ramach wykonywania zadań związanych z koordynacją unijną i dwustronną świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych, jako instytucja łącznikowa i władza właściwa.
  • Przygotowuje propozycje stanowisk w sprawach z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych, w ramach współpracy z punktem kontaktowym SOLVIT w zakresie stosowania prawa europejskiego przez organy administracji publicznej w państwach członkowskich oraz dokonuje analizy orzeczeń TSUE i opracowuje projekty stanowisk Polski w postępowaniach TSUE.
  • Bierze udział w pracach legislacyjnych, w tym proponuje rozwiązania legislacyjne, w zakresie świadczeń rodzinnych i bezskładkowych świadczeń opiekuńczych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obsłudze prawnej
  • bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
  • znajomość przepisów europejskich aktów prawnych z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
  • znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych i o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
  • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • umiejętność współpracy
  • komunikatywność
  • rzetelność
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Najnowsze oferty pracy:

Specjalista ds. rekrutacji stałych

dzisiaj

Steam Recruitment sp. z o.o.

mazowieckie / Warszawa, Mokotów

Więcej informacji

Inżynier Serwisu Technicznego

dzisiaj

Praca.pl

mazowieckie / Warszawa, Białołęka

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Specjalista

2025-05-17

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer,...

Więcej informacji

Specjalista

2025-05-17

Komenda Stołeczna Policji w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa, Praca przy monitorze ekranowym, co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy, Praca przy oświetleniu...

Więcej informacji