Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z permanentną obsługą klientów zewnętrznych (spoza administacji, np. obywatele, przedsiębiorstwa), nietypowymi godzinami pracy (dyżury).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Opracowuje komunikaty prasowe.
- Informacyjnie i merytorycznie obsługuje wydarzenia z udziałem Premiera – przygotowuje teczki, spisuje stenogramy z wystąpień.
- Przygotowuje materiały informacyjne (briefy, odpowiedzi na pytania, notatki, raporty) na podstawie opracowań własnych, informacji z departamentów oraz materiałów udostępnionych przez ministerstwa, urzędy centralne oraz inne organy administracji rządowej.
- Przygotowuje odpowiedzi na pytania dziennikarzy i obsługuje telefon dla dziennikarzy (również angielskojęzycznych).
- Obsługuje skrzynki mailowe, na które wpływają wnioski obywateli o udostępnienie informacji publicznej, przygotowuje odpowiedzi na elektroniczne i pisemne wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
- Współpracuje z komórkami organizacyjnymi KPRM.
- Śledzi bieżące działania rządu (w tym członków Kierownictwa Kancelarii oraz organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych), procesy legislacyjne oraz doniesienia medialne.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Powyżej 1,5 roku doświadczenia zawodowego w zakresie komunikacji społecznej lub PR, lub dziennikarstwa, lub wyszukiwania i przetwarzania informacji, lub w administracji publicznej.
- Posiadanie wiedzy z zakresu: aktualnej sytuacji politycznej, gospodarczej i społecznej w Polsce i na świecie, w szczególności z uwzględnieniem problematyki unijnej; zasad redagowania i korekty tekstów; komunikacji społecznej; narzędzi PR; przepisów prawa prasowego; przepisów o dostępie do informacji publicznej; przepisów o ochronie danych osobowych; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
- Posiadanie kompetencji miękkich: radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, kreatywność, rzetelność, myślenie analityczne, komunikacja.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B1.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą PL: TAJNE, EU: Secret UE/EU Secret, NATO: NATO Secret bądź wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2
Najnowsze komentarze