Główny specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 156679

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Zagrożenie korupcją.
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech
    budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią
    szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®.
    Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.

 

Zakres zadań

  • Przygotowuje interpretacje przepisów prawnych, a także odpowiedzi i wyjaśnienia z zakresu pomocy społecznej oraz renty socjalnej, urzędom administracji rządowej i samorządowej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, osobom prawnym i fizycznym, a także pracownikom innych komórek organizacyjnych Ministerstwa.
  • Uczestniczy w pracach legislacyjnych w zakresie właściwości Departamentu, w tym opracowuje projekty aktów prawnych w zakresie pomocy społecznej, renty socjalnej oraz opiniuje projekty krajowych i unijnych aktów prawnych, konwencji i umów międzynarodowych opracowanych przez inne resorty i pozostałe departamenty Ministerstwa.
  • Prowadzi postępowania administracyjne, w tym przygotowuje projekty decyzji administracyjnych, postanowień, odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i projektów kasacji do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach należących do zakresu działania Wydziału.
  • Przygotowuje niezbędne materiały i dokumenty, a także projekty pism i odpowiedzi w związku z pracami w komisjach prawniczych, sejmowych i senackich, zespołach parlamentarnych i posiedzeniach tych komisji.
  • Monitoruje, dokonuje analizy prawnej i opracowuje propozycje kierunków działań w obszarze działalności placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub w podeszłym wieku prowadzonych w ramach działalności gospodarczej oraz działalności statutowej.
  • Analizuje orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego, sądów administracyjnych i samorządowych kolegiów odwoławczych w zakresie pomocy społecznej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej i renty socjalnej
  • ­znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • ­znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • ­komunikatywność
  • umiejętność współpracy
  • ­umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Najnowsze oferty pracy:

Operator produkcji

dzisiaj

Personnel Service Polska

mazowieckie / Grójec

Więcej informacji

Sprzedawca działu mięsno-wędliniarskiego

dzisiaj

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ

mazowieckie / Grójec

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Asystent Sędziego

2025-09-26

Sąd Okręgowy w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

I. Miejsce świadczenia pracy: ul. Czerniakowska 100, al. „Solidarności” 127, ul. Przyokopowa 33, ul. Płocka 9, ul. Płocka 5a II. Liczba wolnych miejsc...

Więcej informacji

Radca prawny / Adwokat / Aplikant / Doradca Obywatelski / Mediator - do punktów NPP i NPO

2025-09-26

Stowarzyszenie SURSUM CORDA

mazowieckie /

Pełnienie w 2026 r. stałych dyżurów w punkcie Nieodpłatnej Pomocy Prawnej (NPP) lub Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego (NPO) w wybranym...

Więcej informacji