Główny specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 156646

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.

Zakres zadań

  • Dokonuje wstępnej kontroli dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, sprawdza pod względem formalno-rachunkowym i dekretuje dowody księgowe.
  • Wprowadza do ksiąg rachunkowych dowody księgowe w ujęciu syntetycznym i analitycznym w celu umożliwienia sporządzania sprawozdań z wykonania planów finansowych, sprawozdań o stanie należności i zobowiązań oraz sprawozdań finansowych dysponenta części i Funduszu Solidarnościowego (FS).
  • Opiniuje projekty umów, angażuje i dokonuje rozliczeń środków na realizację zadań publicznych na poszczególne podmioty i programy na podstawie dokumentów finansowych.
  • Prowadzi obsługę systemu bankowości elektronicznej w zakresie rachunków podstawowych i rachunków pomocniczych, na podstawie bankowej karty wzorów podpisów.
  • Przekazuje w zarządzanie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych wolne środki finansowe FS.
  • Współpracuje z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie realizacji przychodów FS z obowiązkowej składki.
  • Prowadzi działania w zakresie inwentaryzacji składników aktywów i pasywów dysponenta części i FS.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów lub rachunkowości
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o rachunkowości
  • ­Umiejętność współpracy
  • ­Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • ­Rzetelność
  • Komunikatywność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Najnowsze oferty pracy:

Operator produkcji

dzisiaj

Personnel Service Polska

mazowieckie / Grójec

Więcej informacji

Sprzedawca działu mięsno-wędliniarskiego

dzisiaj

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ

mazowieckie / Grójec

Więcej informacji
Więcej ofert pracy

Podobne oferty

Specjalista ds. finansowych

dzisiaj

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

mazowieckie / Warszawa, Bielany, ul. Dewajtis 5

Jeżeli jesteś osobą skrupulatną, dobrze zorganizowaną i masz doświadczenie w obszarze księgowości majątku trwałego, to mamy dla Ciebie idealną...

Więcej informacji

Specjalista

wczoraj

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer,...

Więcej informacji