Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Naczelnik wydziału
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 154469
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Zagrożenie korupcją.
- Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.
Zakres zadań
- Kieruje pracą Wydziału poprzez opracowywanie planu podległej komórki w tym określanie niezbędnych zasobów; przydzielanie zadań do realizacji oraz delegowanie odpowiedniego poziomu decyzyjności i uprawnień; zapewnianie przepływu informacji niezbędnych do realizacji celów/zadań; wspieranie pracowników w realizacji celów/zadań oraz budowanie pozytywnej atmosfery pracy; monitorowanie wykonania zadań oraz odbiór i weryfikowanie efektów pracy; dokonywanie bieżącej i okresowej oceny podległych pracowników i przekazywanie im konstruktywnej informacji zwrotnej; identyfikowanie potrzeb szkoleniowych w podległym zespole oraz planowanie indywidualnych ścieżek rozwoju podległych pracowników; wnioskowanie w sprawach pracowniczych; skuteczne rozwiązywanie konfliktów; wykorzystanie pozafinansowych metod motywowania i budowania zaangażowania pracowników.
- Proponuje potrzebę podjęcia inicjatywy legislacyjnej i uczestniczy w procesie tworzenia od strony merytorycznej aktów prawnych (od przygotowania projektu wstępnego do powstania ostatecznego aktu prawnego) w obszarze wspierania rodziny i pieczy zastępczej.
- Opiniuje dokumenty z zakresu współpracy międzynarodowej oraz uczestniczy w spotkaniach i reprezentuje jako ekspert urząd w gremiach międzynarodowych.
- Kieruje procesem interpretacji i wykładni przepisów z obszaru opieki nad dzieckiem i wspierania rodziny (w tym szczególnie wspierania rodziny, organizacji pieczy zastępczej i funkcjonowania podmiotów pieczy zastępczej) oraz odpowiada za przygotowywanie projektów stanowisk rządu, wsadów do strategii, odpowiedzi na zapytania i interpelacje parlamentarzystów, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, wsadów do stanowiska Polski do dokumentów UE z zakresu obowiązujących rozwiązań prawnych dotyczących problematyki pieczy zastępczej i wsparcia rodziny.
- Uczestniczy w pracach parlamentarnych, reprezentuje resort rodziny na spotkaniach z organizacjami zawodowymi i partnerami społecznymi, prezentuje stanowisko resortu na konferencjach, w ramach konsultacji projektów aktów prawnych i uzyskiwania do nich opinii oraz w ramach udzielania informacji na temat obowiązujących przepisów.
- Koordynuje i nadzoruje prace Wydziału związane z opracowywaniem oraz realizowaniem i monitorowaniem resortowych i rządowych programów z zakresu wsparcia w kryzysach rodzin wychowujących dzieci oraz rozwoju pieczy zastępczej, w tym: opracowuje propozycje zasad i warunków realizacji oraz monitorowania realizacji programów i konkursów wspierających samorządy lokalne w organizacji systemu opieki nad dzieckiem i rodziną.
- Odpowiada za przygotowywanie dla Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projektów decyzji administracyjnych w sprawie zatwierdzania programów szkoleń dla rodziców zastępczych i adopcyjnych oraz projektów decyzji w postępowaniu odwoławczym (odwołania od decyzji wydanych przez wojewodów).
- Koordynuje prace Wydziału związane ze sprawozdawczością rzeczowo-finansową z zakresu wspierania rodziny i pieczy zastępczej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze pieczy zastępczej w jednostkach sektora finansów publicznych realizujących zadania z zakresu pieczy zastępczej lub w organizacjach pozarządowych zajmujących się tematyką pieczy zastępczej
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych
- Znajomość przepisów Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Komunikatywność
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność zarządzania zespołem
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze