Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Korytnicy
Pracownik socjalny
Miejsce pracy: Korytnica (pow. węgrowski, gm. Korytnica), Korytnica
Numer: StPr/25/0411
1.praca socjalna;2.przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;3.dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;4.udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;5.pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;6.udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;7.pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;8.współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;9.inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;10.współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;11.inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych;12.podejmowanie wszelkich czynności związanych z przeciwdziałaniem przemocy domowej, w szczególności prowadzenie grup diagnostyczno-pomocowych w związku z realizacją procedury Niebieskich Kart;13.wspieranie rodzin przeżywających trudności opiekuńczo-wychowawcze w tym w szczególności współpraca w tym zakresie z asystentem rodziny;14.współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie organizowania pomocy;15.współdziałanie z placówkami służby zdrowia, organami Policji i Sądem ze szczególnym uwzględnieniem kuratorów sądowych;16.prowadzenie działalności profilaktycznej mającej na celu zapobieganie stanom powodującym konieczność udzielania pomocy społecznej;17.przygotowywanie i opracowywanie projektów socjalnych i innych projektów w zakresie wspierającym działalność w sferze pomocy społecznej;18.przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dla celów przyznawania pomocy lub innych instytucji; 19.prowadzenie teczek rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej; 20.prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z ustawy o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych i innych aktów prawnych wynikających z działalności GOPS;21.prowadzenie rejestru spraw w swoim rejonie;22.prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;23.przygotowywanie treści pism, umów, porozumień, protokołów i innych tego typu dokumentów z zakresu powierzonych zadań;24.wnioskowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjno-technicznych i ekonomicznych w celu prawidłowego rozwoju dziedzin należących do zakresu powierzonych zadań;25.systematyczne usprawnianie organizacji, metod i form pracy; stosowanie się do regulaminów i innych regulacji wewnętrznych ośrodka;26.stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu;27.prowadzenie dokumentacji w taki sposób, by bez zwłoki mogła być okazana teczka z daną sprawą oraz przechowywanie akt zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;28.współdziałanie w zakresie wykonywanych zadań z innymi komórkami oraz instytucjami;29.współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie przypisanych kompetencji;30.przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych; 31.przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych; udostępnianie informacji publicznej w granicach wyznaczonych przepisami prawa;32.przygotowywanie informacji z zakresu wykonywanych zadań do zamieszczenia na stronie internetowej urzędu i w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie ich na właściwe stanowisko w celu publikacji;33.udzielanie informacji publicznej w zakresie prowadzonych spraw;34.przekazywanie do referatu finansowego zawartych umów, które powodują zobowiązania finansowe;35.archiwizowanie dokumentacji z zakresu prowadzonych spraw;36.prowadzenie rejestru udzielonej pomocy;37.obsługa programów Informatycznych POMOST, CAS, SEPI;38.wprowadzanie do systemu POMOST faktur/not księgowych za dożywianie, za DPS;39.przygotowanie i przekazanie dokumentacji spraw zakończonych do składnicy akt;40.sporządzanie analiz, informacji i sprawozdań w zakresie realizowanych zadań;41.sporządzanie list wypłat zasiłków i innej udzielonej pomocy;42.sporządzenie imiennych wykazów osób, za które opłacane są składki na ubezpieczenie społecznej i zdrowotne oraz przekazywanie ich do księgowości;43.bieżące zaznajamianie się z przepisami prawnymi dotyczącymi spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku poprzez udział w szkoleniach, samokształcenie bądź podnoszenie poziomu wykształcenia;44.realizacja zadań wynikających z rządowych programów, mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;45.współpraca z organizacjami realizującymi programy dostarczania żywności dla najuboższych;46.sprawianie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym,47.lustrowanie rejonów opiekuńczych i rozpoznawanie potrzeb;48.wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań zleconych przez kierownika związanych z działalnością ośrodka. 49.współudział w tworzeniu wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie działań pochodzących ze środków pozabudżetowych;
Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Wymagania inne:1.Wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 i art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. 2025 poz. 1214). Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:-posiada dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,-ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,-do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie (oraz suplement do dyplomu),-ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3,-ukończyła studia wyższe przed dniem 1 maja 2004 r. na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia i nauki społeczne lub socjologia w okresie 3,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy tj. od 1 maja 2004 r.2.obywatelstwo polskie,3.pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,4.niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5.nieposzlakowana opinia,6.znajomość i umiejętność stosowania następujących aktów prawnych:a.ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;b.ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;c.ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. - kodeks postępowania administracyjnego;d.ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;e.ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej;f.ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;g.inne ustawy i rozporządzenia aktualnie obowiązujące w pomocy społecznej,7.stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,8.umiejętność obsługi komputera.Wymagania dodatkowe:1.kreatywność, empatia i zaangażowanie;2.rzetelność, obowiązkowość, odpowiedzialność, samodzielność, otwartość; 3.wysoka kultura osobista i dobra komunikatywność interpersonalna;4.umiejętność pracy w zespole oraz indywidualnie;5.umiejętność dobrej organizacji pracy;6.umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu;7.umiejętność podejmowania decyzji;8.umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;9.znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych;10.prawo jazdy kat. B.
Miejsce pracy:Korytnica
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 5 300 PLN
Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie
Najnowsze komentarze