Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 154778
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Krajowe wyjazdy służbowe.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa).
- Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech
budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią
szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®.
Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.
Zakres zadań
- Przygotowuje materiały koncepcyjne dot. rozwoju kadr pomocy społecznej w kontekście priorytetów polityki społecznej zawartych w krajowych dokumentach strategicznych.
- Analizuje i opiniuje dokumentację dotyczącą stwierdzenia posiadania lub nieposiadania kwalifikacji i uprawnień do wykonywania zawodu pracownika socjalnego w Polsce.
- Przygotowuje dokumenty prezentujące stanowisko Ministerstwa dla przedstawicieli Ministerstwa w seminariach, konferencjach oraz warsztatach szkoleniowych organizowanych z podmiotami uprawnionymi do świadczenia usług na rzecz osób wykluczonych społecznie.
- Udziela informacji klientom indywidualnym oraz instytucjom z kraju na temat możliwości uzyskania kwalifikacji i uprawnień do wykonywania w Polsce zawodu pracownika socjalnego.
- Rozpatruje wnioski o włączenie kwalifikacji rynkowej i uregulowanej z zakresu pracy socjalnej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie z zakresu nauk społecznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze pomocy społecznej lub pracy socjalnej
- znajomość ustawy o pomocy społecznej (Rozdział 2)
- znajomość ustawy o uznawaniu kwalifikacji w zawodach regulowanych (Rozdział 1, Rozdział 2, Rozdział 3)
- znajomość ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (Rozdział 1, Rozdział 2, Rozdział 3)
- znajomość ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Rozdział 1, Rozdział 3, Rozdział 7)
- umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- komunikatywność
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze